my player..njoy! :)

Thursday 21 April 2011

AMARAH KU!

  Ade bermacam jenis manusia dalam dunia  ni.. Ade yang pemaaf, pendendam, ade yang batu api, ade yang sangat suke cakap belakang2 dan macam2 lagilah.. Aku adalah jenis orang yang sangat mudah naik angin.. Aku memang mudah sangat marah, walau hal kecik.. Aku cukup benci kalau orang marah aku, terutama bile die marah tak bersebab, marah yang takde kena-mengena wif aku, tapi tetibe je nak sound, memang AKU BENGANGGGG sangat! Aku pantang kalau orang maki2 aku, tinggi suara kat aku, n paling pantang sekali kalau nak perlekehkan family aku or cakap benda2 yang x berkait dengan soal yang die tak puashati.. Kan bodoh kalau orang tuh stress tetibe je nak lepas kat kite, then maki2 keluarga kite?? Aku rase orang macam ni la yang hidup die tak pernah aman.. Yela, kalau marah nak lepaskan bebanan kat orang lain, sape yang tak hangin kan?? Tapi kelebihan aku ialah aku cepat sejuk, aku tak suke berdendam n aku tak suke juga benci kat orang... Tapi kalau orang tu yang asyik buat aku benci kat die, minta maaf lah coz aku rather tak kenal orang macam ko!
   Satu benda yang paling menjengkelkan pada aku ialah bile orang tu bersalah dekat kite, tapi buat2 tak bersalah, n then buat benda bodoh macam tulis @blog or status FB die yang seolah2 kite yang bersalah... Come on lah, be matured k.. Kalau benci kat orang tuh, n dah buat salah, tak payahlah nak tunjuk macam baik sangat, last2 orang tahu jugak.. Aku tak kesah orang benci aku atas sebab yang bukan aku lakukan.. Kalau nak berlagak sebab ade harta dunia, i dont mind, i have no issue bout dat.. Tapi janganlah terhegeh2 tunjuk baik depan kite kan.. Lepas tu belakang2 kutuk kite, sedangkan kite yang tak buat salah tak pernah pulak kutok kat belakang2 kan.. Orang akan kenal jugak manusia yang macam ni manusia yang macammana atas perkataan2 die.. Sebab tuh aku tak nak ade kaitan dengan orang macam ni, i dont mind... Dan jugak tak perlu lah tunjuk baik depan family orang ye, sebab dalam hati ni ade seketul daging hitam yang busuk, sentiasa mencari kesalahan dan keburukan orang, lepas tu pretend macam takde pape, n tunjuk macam die tu baik2 sangatlah kan... Aku rase macam dah muak dengan manusia macam ni.. Hopefully aku dan manusia macam ni takkan ade kaitan lagi...:)

No comments: